FANDOM

Sam Winchester urodził się 2 maja 1983 roku, jako syn Johna i Mary Winchester. Ma starszego o 4 lata brata Deana, który wyniósł go z pożaru w którym zginęła jego matka gdy Sam miał 6 miesięcy. Po tym wydarzeniu, bracia wraz z ojcem wyjechali z Lawrence. John poprzysiągł pomścić śmierć Mary. W poszukiwaniu tego, co ją zabiło, podróżowali po całym kraju. Kiedy ojciec wyruszał na polowanie, mały Sam pozostawał pod opieką Deana.

Dzieciństwo Sama zdecydowanie różniło się od dzieciństwa jego rówieśników. Ciągłe przeprowadzki, zmiany szkoły, pomieszkiwanie w tanich, przydrożnych motelach. Brak możliwości nawiązania przyjaźni czy bliższych relacji z kimkolwiek, poza bratem, dawały się Samowi we znaki. Postanowił, że w żadnym wypadku nie chce prowadzić dłużej koczowniczego trybu życia. Postanowił studiować prawo na Uniwersytecie Stanford i wieść normalne, spokojne życie. Opuścił Johna i Deana, postanowił iść własną drogą i więcej nie wracać, do tego, co było. Miał żal do ojca, że ten nie zajmował się synami jak należy, nie spędzał z nimi więcej czasu. Wspomina, że kiedy miał 9 lat, powiedział, że boi się potwora w szafie. Słysząc te słowa, John dał mu broń.

Kiedy Sam miał 22 lata i przygotowywał się do egzaminów na prawo, w jego życiu ponownie pojawił się Dean. Przyszedł w środku nocy do mieszkania brata, które ten zajmował ze swoją dziewczyną, Jessicą Moore i oświadczył, że muszą odszukać Johna, który kilka dni wcześniej wyjechał na polowanie, a teraz nie ma z nim żadnego kontaktu. Sam zgodził się pojechać z bratem pod warunkiem, że w poniedziałek będzie z powrotem na miejscu, aby móc przystąpić do egzaminu na wymarzone studia. Dean zgadza się i kiedy po załatwieniu sprawy Constance Welsh w miasteczku Jericho odwozi Sama do domu, ten znajduje Jessicę płonącą na suficie ich sypialni. Po tym wydarzeniu postanawia jechać z bratem dalej, odnaleźć Johna i dopaść to, co zabiło jego dziewczynę i matkę.

Sam od najmłodszych lat był wychowywany przez Johna na łowcę. Szkolił się w walce wręcz, używaniu różnych rodzajów broni. Wyjątkowo nie lubił strzelania z łuku, nigdy też nie wiązał swojej przyszłości z profesją łowcy. W zespole Winchesterów, to Sam jest „mózgiem”. Jest bardzo inteligentny, posiada także rozległą wiedzę z różnych dziedzin. Nigdzie nie rusza się bez swojego laptopa marki Dell, a na telefony zawsze wybiera rozbudowane, wielofunkcyjne smartfony, jak Treo czy Blackberry. Podróżując z Deanem po całym kraju mieszka w przydrożnych motelach, utrzymując się między innymi z gry w bilard. Spokojny i opanowany jest całkowitym przeciwieństwem swojego brata. Ma wyrzuty sumienia, uważa, że całe zło, które dzieje się wokół, jest jego winą. Obwinia się także za śmierć Mary i Jessici. Chociaż miał ogromny żal do ojca i zawsze mu się przeciwstawiał, po śmierci Johna starał się robić wszystko, aby ten mógł być z niego dumny.

Niedługo po śmierci Jessici, 22-letni Sam odkrył w sobie pewne nietypowe zdolności. Sny, potem także bardzo realistyczne wizje na jawie, w których widział śmierć różnych, zupełnie obcych sobie ludzi. Bracia podejrzewali, że ma to jakiś związek z demonem, którego ścigają, szybko jednak okazało się, że wizje nasilają się, kiedy Sam zbliża się do takich jak on – młodych ludzi, którzy w wieku 6 miesięcy stracili matki. Stojący za całą sprawą demon Azazel mówi braciom, że takich dzieci jak Sam jest więcej i ma wobec nich pewne plany. Po pewnym czasie okazuje się także, że Sam jest w stanie za pomocą siły woli odsyłać demony do piekła. Rozwijanie tej umiejętności wymagało jednak picia krwi demonów, czego nie chciał zaakceptować jego starszy brat.

Sam został wybrany przez demona do poprowadzenia Armii Piekieł. Zamordowany przez Jake’a w opuszczonym, nawiedzonym miasteczku w Południowej Dakocie, przywrócony do życia za sprawą paktu, jaki Dean zawarł z demonem z rozdroża, oddając za brata własną duszę.

Nie chcąc dopuścić do zstąpienia Lucyfera na ziemię zabija demona Lilith, czym łamie ostatnią pieczęć.

Wybrane naczynie Lucyfera, uznany za jedynego, który jest w stanie rozpocząć Apokalipsę i odegrać jedną z ról w walce między Lucyferem, a jego bratem – Michałem.

Wyciągnięty z piekła przed demona Crowleya, po roku odzyskuje duszę za sprawą Śmierci – jednego z czterech Jeźdźców Apokalipsy.

Po tym, jak Castiel niszczy ścianę postawioną w jego umyślę przez Śmierć, Sama dręczą halucynacje z czasu pobytu w piekle.
"On the bright side, I'll be there with you. That little fallen angel on your shoulder."
Ruby do Sama.

Ruby była czarnookim demonem oddanym Lucyferowi. Po śmierci Azazela, próbowała wraz z Lilith uwolnić Lucyfera z z jego klatki: kiedy Lilith złamała pieczęcie, Ruby chroniła pozostałe "wyjątkowe dziecko", Sama Winchestera i przygotowała go do złamania ostatniej pieczęci i zostania naczyniem Lucyfera. Tylko ona i Lilith znały ten plan, przez co Ruby była uważana za zdrajczynię Piekła.

Początkowo Ruby zawarła przymierze z Samem obiecując mu uwolnienie jego brata od jego paktów, jednak później relacje pomiędzy tą dwójką znacznie się pogłębiły. Namówiła go do złamania ostatniej pieczęci przez zabicie Lilith, ale kiedy bracia odkryli jej podstęp, zabili ją używając jej własnego noża.

Wygląd

Dusza Ruby była widocznie zniekształcona przez wieki tortur w Piekle. Dean i Anna obrzydzeni jej prawdziwym obliczem (Dean opisywał ją jako "one ugly broad". Ruby pozbawiona naczynia objawiała się jako potężna chmura czarnego dymu. Najchętniej opętała młode kobiety. Ubierała się w czarne lub innego ciemnego koloru, wąskie spodnie, wysokie buty i skórzaną kurtkę.

Osobowość

Ruby była agresywna, manipulująca innymi i kłamliwa. Miała raczej czarny humor; dla przykładu, gdy Sam powiedział jej jak Azazel zamordował osiem zakonnic w Klasztorze Św. Marii w 1972, zażartowała "Co jest całe czarne, białe i czerwone" i uśmiechnęła się gdy Sam ją skarcił.
Ruby 1.png

Naczynie Ruby w 3 sezonie.

Ruby pokładała wielką wiarę w Lucyfera, biorąc pod uwagę dwa lata spędzone na tajnej misji mającej na celu uwolnienie go, co mogła nawet przypłacić życie; przez to uważała się jako najbardziej oddaną mu sługę. Wierzyła, że "ocaliłby on" wszystkie demony. Kiedy go uwolniła, była onieśmielona i pełna zachwytu dla jego potęgi.

Ruby uparcie twierdziła, że różniła się od innych demonów, ponieważ pamiętała uczucie bycia człowiekie a że te uczucia sprawiały, że chciała chronić ludzkość. "Lucyfer powstaje" udowodnił, że cześć z tego była kłamstwem, jednakże pamiętała urywki ze swego poprzedniego życia. Nie powiedziała jednak od razu Winchesterom o tym, że była człowiekiem. Astaroth potwierdził, że Ruby nie chciała by bracia dowiedzieli się, ponieważ przez to była "zawstydzona", mimo to szybko wróciła do siebie. Kiedy odkryto jej początki zaczęła używać swojej "ludzkiej części" w celu zostania demonem, którego "zawstydzała" jego przeszłość.

Ciekawostki

  • Twórca serialu Eric Kripke od początku założył, że Ruby będzie czarnym charakterem.
  • Aktorka grająca Ruby w 3 sezonie, Katie Cassidy, na początku zgłosiła się do roli Beli Talbot, natomiast Lauren Cohan, aktorka grające Belę, zgłosiła się do roli Ruby.
  • Cassidy dopuszczono do sezonu 4 z powodów niskiego budżetu. Pierowtnie, secenarzyści chcieli by w każdym odcinku tego sezonu Ruby miała nowe naczynie. Genevieve Cortese grała pierwsze z wielu planowanych naczyń, ale Kripke wybrał ją ze względu na to, że ukazywała głębię charakteru Ruby.
  • Cortese wyszła za odtwórcę roli Sama, Jareda Padaleckiego.

Występowanie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki