FANDOM

"I'm Batman" ~ Dean, Kiepski dzień w Black Rock

Dean Winchester
Dean11x6
Sezon(y) Wszystkie
Gatunki Człowiek
Rycerz Piekła (leczony)
Wampir (leczony)
Duch (dawniej)
Jefferson Starships (leczony)
Status Żyje
Nazwa/Alias Łowca
Człowiek od Listów
Michael Sword
Righteous Man
Dean Smith
Wiewiórka (przez Crowley)
Szef (przez Benny'ego)
Zawód Rycerz Piekła (dawniej)
Pracownik budowlany (dawniej)
Żołnierz Nieba (dawniej)
Rodzina Sam Winchester (młodszy brat)
John Winchester (ojciec) †
Mary Winchester (matka) †
Henry Winchester (dziadek po ojcu) †
Millie Winchester (babcia po ojcu)
Samuel Campbell (dziadek po matce) †
Deanna Campbell (babcia po matce) †
Adam Milligan (brat przyrodni)
Bobby Singer (ojciec zastępczy) †
Christian Campbell (kuzyn)
Gwen Campbell (kuzynka)
Kain (przodek) †
Abel (przodek) †
Castiel (przyjaciel)
Grany/a przez: Jensen Ackles

  Dean Winchester urodził się 24 stycznia 1979 roku jako syn Mary i Johna Winchesterów. Otrzymał imię po swojej babci – Deannie Campbell. Ma młodszego o 4 lata brata – Sama. Do 4 roku życia mieszkał z rodzicami w Lawrence (Kansas) do momentu, kiedy jego matka została zabita przez demona. Dean wyniósł Sama z płonącego domu. Po tym wydarzeniu bracia razem z ojcem wyjechali i krążyli po całym kraju. John przysiągł sobie, że odnajdzie i zniszczy to, co zabiło jego żonę. Kiedy wyruszał na polowania, Dean opiekował się młodszym bratem. Jest najlepszym przyjacielem Anioła Castiela. On i jego brat zostali przygotowani do "polowań" przez ich ojca.

Dzieciństwo i wczesne lata

Dean urodził się 24 stycznia 1979 roku w Lawrence w stanie Kansas. Mary Winchester, matka Deana i Sama, została zabita przez demona o żółtych oczach - Azazela. Świadkiem tego był ojciec chłopców - John, który przekazał małego Sama Deanowi i polecił mu: "Weź twego brata na zewnątrz tak szybko jak to możliwe! Nie oglądaj się! Teraz, Dean, idź!". Po śmierci matki, Dean opuścił dom z ojcem i bratem przed jego piątymi urodzinami.

Gdy Dean miał 6/7 lat, John nauczył strzelać Deana po raz pierwszy z użyciem butelki jako celu.

Tumblr inline nusgf1Qdoe1t7kryz 500

Dean trzyma małego Sama na rękach.

Gdy Dean miał 6/7 lat, John nauczył go pierwszy raz strzelać do celu.

Kiedy John poszedł polować na Strzygę w Wisconsin i zostawił synów samych w pokoju hotelowym, Dean znudził się i wyszedł. Kiedy wrócił, zastał Strzygę podczas żerowania na Sama. John wrócił w porę, żeby przegonić Strzygę. Przez długi czas Dean był nawiedzany przez jego niepowodzenia w obronie brata. W 1991 roku, gdy Dean był w szóstej klasie, złożył pierwszy obrzyn (myśliwska lub bojowa broń palna strzelająca nabojami myśliwskimi).

Tumblr n5gco8uy5c1tysmwmo2 1280

Młody Dean trzyma broń.

Raz, kiedy Dean miał 12 lat, pozostawiono go z ośmioletnim Samem, żeby się nim opiekował, kiedy to John był na polowaniu, Sam zaczął wypytywać Deana o to, co ich ojciec faktycznie robi. Dean odpowiedział: "Wiesz, że sprzedaje rzeczy". Kiedy Sam przeniósł się na temat o ich matce, Dean był zły i wybiegł, krzycząc. Po powrocie Sam ujawnił Deanowi, że znalazł i przeczytał dziennik swojego taty, i zażądał, aby wiedzieć, czy są to prawdziwe potwory. Dean w końcu pogodził się z mówieniem prawdy młodszemu bratu.

Dean stale usprawiedliwiał wady ojca, kiedy napięcie między Samem a Johnem zaczęło się wyraźnie powiększać. Rozczarowany kłamstwami swojego ojca, Sam dał Deanowi prezent bożonarodzeniowy, który przeznaczył dla ojca. Był to amulet noszony przez Deana do tego czasu.

Dean nie wspomina swojego dzieciństwa zbyt dobrze. Ciągłe przeprowadzki, mieszkanie w motelach, zmiany szkoły co kilka tygodni. Brak poczucia bezpieczeństwa, czegoś stałego i pełnej rodziny, z którą można spokojnie spędzić święta. Z drugiej jednak strony lubił życie nomada, w przeciwieństwie do Sama nie chciał nigdy zamieszkać na miłym osiedlu z równo przystrzyżonymi trawnikami i miłymi sąsiadami. Jednocześnie jednak często wraca pamięcią do weekendu spędzonego z Lisą i mówi, że jeżeli kiedykolwiek byłby szczęśliwy, to właśnie żyjąc z nią.

Od najmłodszych lat był szkolony przez swego ojca w polowaniu na rzeczy nadprzyrodzone. W przeciwieństwie do Sama nie czuje żalu do Johna o wychowanie go na wojownika. Jest doskonałym strzelcem, świetny w walce wręcz, posiada rozległą wiedzę dotyczącą zjawisk nadprzyrodzonych. Jako jedyny może mówić do brata Sammy. Jest fanem klasycznego rocka, podając fałszywe nazwiska niemal zawsze wybiera te należące do znanych muzyków. Ma specyficzne poczucie humoru, jego komentarze są pełne odniesień do filmów i muzyki, a także wszelkiego rodzaju insynuacji na temat seksu.

Charakterystyka postaci

Dean jeździ czarnym pięciodrzwiowym Chevroletem Impalą z 1967 roku, którą dostał od ojca. John kupił samochód w komisie w Lawrance (Dean wrócił do przeszłości i przekonał ojca do zakupu tego właśnie auta). Jest bardzo przywiązany do swojego samochodu, traktuje go niemal jak żywą osobę. Po niemal zupełnym zniszczeniu Impali nie chce nawet słyszeć o kasacji, ale własnoręcznie ją naprawia i doprowadza do stanu sprzed wypadku.

Tumblr n5gco8uy5c1tysmwmo2 1280

Zawsze nosi ze sobą amulet z mosiądzu, który dostał od Sama jako prezent gwiazdkowy. Wisiorek ten – maska z rogami – był początkowo przeznaczony dla Johna (Bobby przekazał go Samowi), ale ostatecznie Sam podarował go starszemu bratu, kiedy ojciec nie pojawił się na święta. Początkowo nie wiadomo, jakie jest znaczenie tego amuletu. Okazuje się, że jest to przedmiot, za pomocą którego można zlokalizować Boga.

Panicznie boi się latać, dlatego wszędzie jeździ samochodem. Nie przywiązuje zbyt wielkiej wagi do związków, wydaje się, że tylko dla rodziny jest w stanie poświęcić wszystko. Jedyny jego poważny związek z Lisą – rozpadł się po roku. Brat zawsze był dla niego najważniejszą osobą, czuje się za niego odpowiedzialny i chce go chronić na każdym kroku. Aby uratować mu życie, zawarł pakt z demonem oddając swoją własną duszę. Z piekła wyciągnął go anioł - Castiel. Wydaje się lubić swój tryb życia i być pogodzonym z losem, Robi to, co do niego należy i czego nauczył go ojciec, który był dla Deana przede wszystkim autorytetem, nauczycielem i wzorem do naśladowania.

Utrzymuje się z grania w pokera i bilard oraz z licznych przekrętów z kartami kredytowymi wydanymi na różne nazwiska.

Aktorzy:

  • Jensen Ackles - Dean (wszystkie odcinki)</li></li>
  • Brochu Hunter - czteroletni Dean (01x01 Pilot)</li></li>
  • Ridge Canipe – młody Dean (01x18 Something Wicked, 03x08 A Very Supernatural Christmas)</li></li>
  • Brock Kelly – młody Dean (04x13 After School Special)</li></li>
  • Chad Everett – stary Dean (05x07 The Curious Case of Dean Winchester)</li></li>
  • Ad blocker interference detected!

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki