FANDOM

Opis

111111

Anioły- istoty nadprzyrodzone, które zostały stworzone przez Boga.

Nazwa pochodzi od greckiego słowa (ángelos), oznaczającego oryginalnie „posłaniec”.

Anioły w Supernatural nie różnią się znacznie od istot przedstawionych w podaniach i innych wierzeniach religijnych. Są posłańcami, żołnierzami Boga. Pierwszego anioła, którego poznajemy, jest Castiel, który wyciągnął Deana z piekła.

Ich zachowanie wobec ludzi jest dyskusyjne. Niektórzy ich szanują, a niektórzy mają ich za gorszych, mało ważnych, traktują ich z pogardą lub jako najgorszą rzecz stworzoną przez Boga.

Anioły nie zawsze głoszą słowo ojca. Czasem nie wierzą w jego istnienie i uważają, że nie obchodzi go co się dzieje ze światem. Czują się zdradzone i opuszczone.

Aby poruszać się po ziemi potrzebują "naczynia", którym są ludzie.

Ciekawostki

  • Anioły mogą uzdrawiać,przenosić się w czasie i w różne miejsca.
  • Są nieśmiertelne i jedyna rzecz jaką można ich zabić, jest miecz archanioła.
  • Można ich uwięzić przy pomocy świętego oleju z Palestyny.
  • W przeciwieństwie do demonów, anioły potrzebują zgody człowieka, aby móc kogoś "opętać". Osoba, która się zgadza, staje się ich naczyniem.
  • Anioły posiadają łaskę, która jest źródłem ich mocy. Niektóre anioły całkowicie tracą swoją moc; przykładem jest Anna Milton, która zgubiła swoją łaskę spadając z nieba.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki